Sambutan Maulidur Rasul di Malaysia dulu², hanya perakan sambil selawat.
Dtg generasi kemudian ditambah dgn perarakan berkompang, berjubah dan berserban.
Lagi kemudian, ditambah bercosplay tentera jihad, ada yg jadi unta etc.
Terkini, ditambah pula pd waktu malam dan bertanglong pula.
Tahun depan nak tambah apa pula?
Allahu Musta'an.
Cukup lah Rasulullah SAW tinggalkan al quran dan sunnah utk kita ikuti. Tak perlu sampai berarak utk selawat. Nak ingat Rasulullah SAW, kome selawat lah sendiri² dan amalkan sunnah yg dituntut dan tinggalkan perkara² yg dilarang.
Tempat kerja bising pasal isu Zahid Hamidi sampaikan hari2 buat kenyataan media.
Balik rumah bini aku pulak duk cerita pasal anak abby abadi. Apa nama ntah marissa?
Malaysia ni sekarang pemes
1. ‘kluster mahkamah terlepas’
2. Penyondong laki orang diviral
Kenapa lah pasal politik dijadikan modal untuk peribadi.
Tak kira lah ko Kelantan atau negeri di tadbir oleh pembangkang. Ha kerja hal peribadi kehidupan jangan di rasis kan.
Sokongan itu hak masing2. Kalau macam tu masa zaman BN elok penyokong Anwar ni merempat!
JUJUR AK CKAP!! BUKN NK POLITIK BAIK TUKR LAH GOVERMENT!! AKU DR XDE ANK SMPAI ADA ANK!! BIL XPERNH CECAH RM30lebih MMG NMPK SIKIT SBB AK JIMAT XPAKAI WIFI!XPAKAI AIRCOND!XPAKAI SEMUA BNDELAH YG HAVE2!! GAJI XBESR DR DLU SMPAI SKRG!! SKRG SEMUA BENDA NAIK! AKU BUKAN T20 BODOH!!!
Lain kalo gov sector:
Walaupun gaji RM2500 pde tahun 2018 kenaikkan setiap tahun itu ada.
Atlest mereka tak defisit terlalu jauh sekiranya kos sara hidup tinggi..
Tapi ini lah realiti pekerjaan..
Tepuk Kepala Tanya Hati
Utk org biasa🥺
Kdg mari terfikir bg pekerja swasta yang jenis syarikat x berapa nk jage kebajikan.
Cth:
Thun: 2018 Gaji 2500 kos sara hidup RM2000.
Thun 2023 Gaji sama 2500 kos sara hidup RM2500.
Mcm mana pekerja swasta nk follow kos sara hidup yg makin giler!!?
Guys ramai tak yang nak balik ESOK malam 19 April 2023? Kalau ramai aku tukar malam ni walaupun toll tak FREE....Jangan bising2 harap ramai tak tahu...
YEAH!! Cuuuuuti EXTRAAA WOI 1 HARI
SENANG NAK BALIK RAYA JIMAT ANNUAL LEAVE
PMX Umum - Kalau raya jatuh jumaat, hari isnin adalah hari pelepasan AM.
Kalau raya jatuh pada hari sabtu, HARI JUMAAT HARI PELEPASAN AM TAMBAHAN!