5) Makan tutup mulut, elakkan berbunyi kung kap kung kap the thing goes skrap skrap.
6) Sampah pandai buang, jangan sampai berbau dan berulat.
7) Susun kasut, sandal dekat rak sbb jarang pakai. Selipar pergi tandas susun elok2 dkt luar pintu.
Adab atau common sense semua org perlu ada :
1) Pakai earphone utk dengar lagu, tengok movie terutama waktu org lain tidur/bljr
2) Jangan seronok sangat bwk kawan masuk bilik, hormati hak rumet yg lain.
3) Otp tak perlu sampai satu bilik dengar.
4) Hormat org lain tengah solat
'Apa Korang Kena Buat Kalau Accident?'
Saya nampak banyak tweet bertanya. Kalau accident, nak buat apa...? Sebab ada yang dipaksa bayar on the spot.
Jadi saya nak kongsi sikit. Sebab saya accident raya Cina lalu. Jom baca thread ni.
[RASMI & TERKINI-RM170 Bilion Pelaburan Tertinggi Dlm Sejarah Bukti Keyakinan Pelabur Terhadap Pentadbiran PM-X & Ekonomi Malaysia]
RM170 bilion pelaburan baru masuk ke Malaysia selepas 20 MoU ditandatangani (sebelum in 14 MoU].
Menurut PM @anwaribrahim ini sangat bersejarah!
@mkini_bm DSAI tak de kt parlimen .. semua berani ye .. korang Tunggu DSAI dtg parlimen .. korang ni semua belakang je berani .. depan DSAI semua Takut
Resepi Crab Rangoon Simple!
Kalau nak buat Crab Rangoon jimat, boleh cuba buat dekat Rumah! Pasti so syedapppp sehingga menjilat jari..
Bahan2:
Crab meat
Bawang Merah
Daun Bawang
Black Pepper
Pakai Kuali ni tahan lasakππ»https://t.co/owwURqeghi
* Selamat Mencuba*
Masa interview , kalau HR tanya ada soalan nak tanya tak, jangan la ko terkebil-kebil cakap takde soalan pulak. Matila ko. haha
Ni ada 22 soalan yang korang boleh tanya masa interview.
Tapi, jangan la tanya semua ni terus. Berbuih mulut HR tu nak menjawab....
ramai yg takut bila adulting, most of the time rasa lonely sbb kita dah biasa ada dgn kwn2 since sekolah. so bila officialy dewasa..nmpk kwn2 ada their own life with kids & career, membuatkan kita rasa anxious cuz it feels like youβre a child trapped in the body of an adult.