World Record Day, by Malaysia
Negative - 3 former top leaders, the PM were charged by court for corruption related on the same day
Positive - No one is above law, regardless your background, post & rank
May Justice Prevail ‼️
🚨HORRIFIC: Footage documents a Palestinian child killed by Israeli forces. When his father rushed to retrieve his son’s body, he was shot and killed by direct sniper fire as well.
Sebenarnya aku kecewa... ringgit tengah kukuh, ekonomi tengah ok; negara lain kena catu minyak kita macam takdak apa. Tiba tiba kau cari penyakit.
Madani tak perfect tapi functional govt. Kau maki mereka dengar dan respon. Entah lah.
Ramai yg taktau, Datuk Karam Singh Walia terjun ke dunia kewartawanan secara tak sengaja.
Bertukar profesion dari seorg guru kerana satu kes denggi di perumahan beliau.
Wabak denggi tersebut telah meragut nyawa penduduk namun apabila beliau laporkan kpd pihak berwajib tiada tindakan diambil.
Sudahlah tak diambil tindakan malah beliau sering diherdik oleh pegawai PBT apabila kerap membuat aduan isu salah urus alam sekitar.
Apabila menyertai TV3 pada tahun 1995, namanya terus bergemerlapan!
Terima kasih kerana selalu menceriakan zaman kanak-kanak kami dengan ikonik "tangan terangkat" dan peribahasa mencuit hati.
Salam takziah.
This alone is the proof you are not suitable to be a PM. You don't understand the urgency to set a good example to the public during energy crisis. Unfortunately you will win because enough idiots will vote for you.
"Tak wujud krisis tenaga di Terengganu, konvoilah puas-puas."
Jika kita hidup untuk mencari kekurangan orang lain, itu petanda ada masalah hati.
Juga petanda bahawa kualiti diri kita sedang merendah. Kerana orang yang baik dan memajukan diri banyak lihat kekurangan diri sendiri, bukan mencari kekurangan orang lain.
yang kes DJ era dulu tu kemain lagi korang suruh dorang pergi sampai ke Batu Caves nak minta dorang minta maaf. sampaikan dorang kena gantung kerja. padahal dorang bukannya hina agama korang pun. dorang just buat dance Miki Ghazali je. yang kes pijak Al-quran ni terang2 dia hina agama Islam.
Setuju dengan Liyana Marzuki, kita perlukan Penyelesaian Berstruktur, bukan sekadar retorik.
Setiap kenyataan pemimpin ada 'weight'. Kalau mesej ucapan lemah & penguatkuasaan pula pilih bulu, rakyat akan nampak.
Masyarakat India juga perlu berhenti guna naratif play victim di media sosial setiap kali isu pencerobohan tanah dibangkitkan. Ia hanya memburukkan keadaan dan mengguris hati orang Melayu yang selama ini sangat bertoleransi.
Dalam sejarah Malaysia, belum pernah orang Melayu rasa terancam dan marah sebegini rupa. Untuk selesaikan isu rumah ibadat haram yang meruncing, kita perlukan:
✅Penguatkuasaan Tanpa Pilih Bulu: Hentikan label 'Peniaga Haram' untuk marhaen tapi guna istilah lembut 'Tanpa Kebenaran' untuk penceroboh tanah kronik. Rule of Law.
✅Moratorium & Pemutihan Tegas:
Tetapkan tarikh akhir (cut-off date). Mana-mana binaan selepas tarikh itu wajib dirobohkan serta-merta tanpa perlu tunggu perintah mahkamah bertahun-tahun.
✅Penyediaan Tapak Sah dlm Pelan Pembangunan:
Pihak berkuasa tempatan (PBT) wajib pastikan zon rumah ibadat disediakan dalam pelan pembangunan baru supaya tiada lagi alasan 'tiada tempat' untuk menceroboh tanah rizab.
Mencari yang halal kebenaran itu wajib. Justice delayed is justice denied, dan toleransi ada hadnya bila undang-undang berat sebelah dijalankan.
Kena ingat, orang Islam (DJ ERA) pernah melutut di Batu Cave demi meredhakan keadaan apabila mereka bergurau tentang agama penganut lain.
Anggota Bomba beragama Islam pun pernah turut menjadi korban.
Inilah yang tersimpan dalam hati orang Islam..