Aku pelik bila org kecam pasal Budi Madani ni. Benda simple
Dulu diturunkan ke 200 Liter sebab berjimat. Sbb waktu tu bekalan minyak Malaysia tinggal 2 Bulan. Keluarnya Fakta 90 percent rakyat tak pakai kuota tu bukti yang Kerajaan boleh berjimat tanpa beri kesan kepada rakyat. Kalau tak jimat silap silap mahu stesen minyak byk habis. Atau kena berebut nak isi minyak waktu tu. Waktu tu kalau jadi aku yakin org akan marah kerajaan jugak. Rakyat terkesan gila.
Sekarang dah naik balik oklah tu. Sbb bekalan minyak Malaysia cukup sampai Disember.
Hari tu bukan ke ramai bising Ekonomi Malaysia power tapi rakyat tak rasa. Ni bagi rakyat rasa pun korang marah jugak. Kalau 90 Percent rakyat tak pakai sekurang kurangnya bajet tu boleh pergi ke bantuan lain. Bagaimana kalau ada Emergency. Sekurang-kurangnya mereka boleh pakai lebihan kuota tu. Apa salahnya rakyat dapat lebih?. Kan kita pun bayar cukai.
Ni bukti pengurusan Subsidi Minyak kita better sejak Program Budi Madani ni diperkenalkan. Dan jimat dalam bulan pertama sahaja RM 800 Juta . Byk gila tu yg boleh disalurkan kepada rakyat.
Mungkin ramai takleh imagine berapa byk penjimatan tu untuk rakyat. 800 Juta tu boleh bagi semua pelajar sekolah rendah menengah RM 150 untuk alat tulis. Jadi org miskin tak perlu risau bab sekolah sbb dh ada RM 150. Kalau bagi cash direct melalui STR. 1.6 Juta rakyat sekurang-kurangnya dapat duit
Paling jelas kalau takda subsidi. Harga subsidi rakyat Malaysia boleh gerak anggaran 375 km sekali isi RM 50 dari KL Sentral ke Butterworth. Kalau harga takda subsidi skrg. Boleh gerak dari KL Sentral ke Ipoh je. Nampak tak jauh beza tu. Harga sama minyak sikit. That's is the bantuan we told
Ada kata ni sbb politik ke apa ke. Ala kalau bantuan dapat korang tak nak undi dia pun takpa. Bukannya paksa. Still korang boleh undi parti lain. Cuma fikirlah kalau buat kerja bagus kenapa kita tak nak undi dia. Bukan ke kita undi dia sbb yakin dia boleh buat kerja bagus. Pasal isu gula gula PRU ni akan kekal ada selama mana Politik wujud. Kalau nanti parti korang naik pun sama gak diorang buat.
Aku tahu akan ada Cytro hentam kelemahan PMX. Kuil Haram, Rohingya dll. For me Yes ada kelemahan. Tapi kena discuss satu persatu ikut topik. Jgn campur aduk. That's politik matang. Satu lagi benda bagus kita puji benda tak bagus kita maki. Tu je . Walau apa parti sekalipun memerintah.
Dan untuk rakyat Malaysia yang beragama Islam. Mempertahankan Islam bukan sahaja mempertahankan terus identiti dan perkara dalam agama. Menguruskan kekayaan negara dengan baik juga cara mempertahankan Islam. Rujuk balik Zaman Empayar Islam dulu. Mereka kuat kerana Pengurusan Kewangan yang baik. Kejatuhan Empayar Türki Uthmaniyyah salah satunya sebab masalah kewangan.
For me Budi Madani. Kerajaan do it right. Not perfect still open for improvement. But at least gov do most of this thing right.
Askar paling semak dalam Malaysia. Gaji pun federal bayar.
Lepastu hanya berkhidmat untuk si leher berlipat. Ada hati pulak tu nak keluar Malaysia.
Kakakaka
@SyedSaddiq@adamyusuf88 Siapa yang paling atas masa tu? Sebab tu kalau dok percayaaaa je BN ni esok abes semua kena jual.
Tapi drama “penyatuan” derang jugak korang nak percaya… silakan undi PN ka PAS ka UMNo ka pasni.. tengok camne pulak style nak melungkup mesia ni
Gabriel Palmero sign dengan JDT, bermakna ada 5 pemain palsu yang didaftarkan as local dalam pasukan JDT. MFL hanya tutup mata atas semua penipuan ini. Tidak adil bagi kelab Liga Malaysia yang lain untuk bersaing.
Corrupted.
Antara suspek yang menembak di Narathiwat, Thailand yang jadi semalam.
Looks Jewish to me. Big nose, tattoos, the eyes too.
The world is about to witness more terror done by Jews.
Harap semua berhenti tengok bola Malaysia, berhenti pergi stadium sampai polis dapat tangkap siapa yang pukul pemain, pengadil, wartawan dan pengkritik bola sepak.
The Old Umno Is Back.
Melaka baru lulus wujudkan 7 ADUN lantikan. (Johor pon buat 5 jawatan ADUN lantikan).
DAP bantah dan letak jawatan dari kerajaan Melaka.
Ini respons Rauf.
The Old Umno Is Back. Baru Sepenggal. Belum Sempat Insaf Dah Ulang Perangai Lama.🤦