Sebenarnya bil tepon korang tak perlu mahal pon.. RM35 sebulan pon dah berbaloi..
Data semua boleh hotspot..
Takde kontrak pon..
ONEXOX jer..
Fariz https://t.co/RgqLwZMjau
#ONEXOXSimkadRakyat
fun Fact abt Vitamin D.
1. VitD hanya dijana antara 10am-3pm. below n above this time, less to none.
2. berjemur dibelakang cermin tak sama dengan berjemur direct bawah mentari. bahkan boleh bawa keburukan kalau berjemur disebalik cermin
3. Considering taking VitD pills? nope. taking the pill of D3 is not equivalent of making it yourself. There are over 900 metabolites of D made in humans not found in vitamin D pills.
4. kenapa x dinasihatkan ambil Pill berbanding berjemur? --> Sunlight has to sulfate cholesterol FIRST to get the Vitamin D in the skin. When it is sulfated it becomes water soluble in blood. When it isn't, you upregulate LDL cholestrol production. So taking D3 pills and living inside is raising your LDL cholestrol and Dr will prescribe u a statins instead. Thank you Big Ph4rm4
5. Sunscreen gonna block vitamin D production. not to mention - bad fot your health and penyu's health.
6. Sunglasses is the same like sunscreen. will block D production (your eyes/brain cannot sense the UV) --> no melanin --> not protecting your skin --> not making VitD --> chronic diseases.
7. What think Sunlight does: VitD
What actually sun also does: endorphines, dopamine, serotonin, antioxidants, ATP production, nitric oxide, hormosis, sirtuins, autophagy, apoptasis, NAD+.
Follow these account for more @marinagamba1909 @izwanshahmin@DrJackKruse
Warga Melaka yang nak plan π₯ ni boleh PM segera.. daftar hanya RM40.. monthly RM53 JE tapi data besau!!!
Fariz https://t.co/UJevq36ADs
#ONEXOXSimkadRakyat
Jika telko anda berdegil mengenakan caj 5G. Terus beralih ke telko lain jika mereka tetap mengenakan caj untuk pengaktifan 5G.
Semua telko telah menawarkan perkhidmatan Pertukaran Nombor Mudah Alih (MNP). Anda boleh tukar telko dengan mengekalkan nombor sedia ada.
Tulisan yang menginsafkan.
Nahas Pesawat Di Elmina,
Kita Penumpang Yang Mana?
Sepanjang perjalanan pulang saya dan family semalam, kami ditemani berita tentang nahas flight ringan yang mengorbankan 10 nyawa.
Katanya flight yang membawa 8 penumpang tersebut dari Langkawi dan dijangka akan mendarat di Airport Subang lagi 2 minit.
Atas takdir Allah, seorang pemandu kereta dan seorang penunggang motosikal turut menjadi korban.
Ternyata, apabila ajal sudah tiba seminit pun tidak ditangguh lagi, walaupun kesemuanya pasti ada yang sedang menanti kepulangan mereka di rumah.
Penantian itu tidak akan bertemu titiknya sampai bila-bila. Sekumpulan isteri yang ditinggalkan kerana suami masing-masing pergi bertugas di Langkawi.
Seorang pasangan yang mungkin sedang memandu kereta untuk pulang ke pangkuan keluarga.
Juga seorang anak muda yang gigih mengumpul modal melalui servis penghantaran demi pernikahannya dalam seminggu lebih lagi.
Segala-galanya ternoktah dalam sekelip mata!
Begitulah kehidupan kita semua kerana setiap yang hidup pasti akan mati. Kata ustaz, kita hanyalah musafir di dunia ini dalam perjalanan menuju negara abadi.
Terbukti, nahas Elmina benar-benar mengetuk jiwa jika kita merenungnya dengan mata hati.
1. Penumpang pesawat private yang pastinya ada-ada.
2. Pemandu kereta yang menjalani rutin seperti biasa.
3. Atau anak muda yang baru merencana untuk membina hidup.
Namun penamatnya semua sama!
Begitu juga dengan kita. Sekiranya kita golongan hebat yang sedang berada di puncak, kita tetap akan mati.
Jika kita golongan biasa-biasa yang hidup serba sederhana juga akan mati.
Atau kita benar-benar marhaen yang sedang mencari sesuap dua rezeki juga akan bertemu Ilahi.
Jadi untuk apa rasa bangga dan sombong dengan kelebihan yang sejemput cuma sehingga terlupa kita semua dari tanah dan bakal reput menjadi tanah kembali?
Al-Fatihah untuk semua mangsa nahas pesawat di Elmina dan muslimin muslimat yang telah pergi.
Mati itu terlalu hampir.
Salam Jumaat untuk semua.
@ohtweet@fahmi_fadzil ONEXOX dah lama bagi carry forward baki data.. ada yg carry semua, ada yg carry sebahagian.. prepaid panjang umur pon ada..
Wasap je..
Fariz https://t.co/UJevq36ADs
Atau beli online di
https://t.co/6UtOfRcvsn
#ONEXOXSimkadRakyat
ONEXOX dah lama bagi carry forward baki data.. ada yg carry semua, ada yg carry sebahagian.. prepaid panjang umur pon ada..
Wasap je..
Fariz https://t.co/UJevq36ADs
Atau beli online di
https://t.co/6UtOfRcvsn
#ONEXOXSimkadRakyat
Data yang telko bagi tiap-tiap bulan, kalau tak habis pakai, seharusnya semuanya perlu di bawa ke depan. Biar makin bertambah dan terus bertambah sebab pengguna dah bayar untuk semua data tu.
Harga pakej 5G RAHMAH masih agak tinggi. Tawarannya pun sama dengan pakej sedia ada. Harap kerajaan boleh berbincang lagi supaya ia benar-benar RAHMAH dan boleh digunakan ramai.
@fahmi_fadzil @kkd_gov https://t.co/7pPMWm7sYX
XOX introduces what appears to be the one of the cheapest family postpaid plans in the market. Each supplementary line costs RM10/month with unlimited calls and 10GB that adds to the family data pool. https://t.co/VxBEpOjS1x