Building courage to step up and move forward. That’s how my life’s been and will still be.
It was never about whether you can do it or not, it’s simply just giving it a good damn try.
Selamat Hari Farmasi Sedunia kepada semua ahli farmasi.
Ahli farmasi termasuk ahli farmasi komuniti adalah petugas barisan hadapan negara.
Pharmacists: Trusted to help you to get the best from your medicines and stay healthy.
#WorldPharmacistsDay
Ada 2 bidang yang kalau anda cakap 'TAK TAHU', anda akan dapat respect dari orang lain.
• Bidang Agama
• Bidang Perubatan
Tolonglah jangan memandai-mandai bagi nasihat dalam 2 bidang ini kalau tidak tahu.
Ia melibatkan ibadah/akidah orang lain dan boleh bahayakan nyawa.
Malaysia ni mmg suka merendahkan peranan ahli farmasi.
Tak approve guna ivermectin, disalahkan NPRA,
Lepastu Covid19 self test kit tu main jual dlm online?!
Setiap tahun kita akan ada demam selesema. Sbb? Virus ss-RNA ni sentiasa bermutasi. No vaccine? Sbb x berbahaya. (tapi kalau imun mmg lemah sesangat, susah juga nk lawan)
Kes COVID ni special & lebih berbahaya. Bleh sbbkan pneumonia :'(. Sbb tu dia ni ada vaksin.
Tibehh :')
Kesimpulannya mmg kena hidup dgn virus ni. Virus corona ni jenis ss-RNA, mmg sukar dibendung. X mcm ds-DNA virus. Mudah nk bendung.
Yg demam/flu tahunan yg kita duk hadap tu pun juga gara2 ss-RNA virus. So tak pelik.
Ambil vaksin, kurang severity, hidup mcm biasa. No lockdown
Dr Zaini berkata dengan jumlah jangkitan COVID-19 yang menunjukkan trend peningkatan buat masa ini, kemungkinan varian tersebut sudah berada dalam komuniti
#AWANInews#HapusCOVID19#DisiplinMalaysia
https://t.co/uyIyeOU8Iq
Lagi buat lockdown, buat org stres, mkn benda pelik2, kes meningkat mendadak. Sbb apa?
*stres & poor diet boleh buatkan daya tahan imuniti lemah. Lagi mudah kena jangkit dgn virus.
Yes i have noticed it too. At first they say the test kit can be bought at 'community pharmacy' nearby only, but then allowing 'online sales'?? In Mysejahtera??!
apa yang buat aku suprise adalah dia concern dia alami symptom terok mcmtu since dia consume ubat IVERMECTIN! Katanya dia baca sharing dlm group WhatsApp psal kebaikan consume ubat ni. Sumpah aku terkejut gila! Aku tak pasti laa berapa biji Tab dia dah telan…