Jangan terkejut kalau first day kerja boss dah suruh buat kerja kat Excel ni hah jangan masa tu terkapai-kapai nak siapkan kerja pulak. So save notes ni siap-siap! 😉
Kredit Maukerja Malaysia
Kena fikir panjang untuk sambung postgraduate (Masters/PhD) dan cari the big WHY a.k.a matlamat dan niat untuk sambung belajar tu.
Sebab
1. PG bukan mudah, research terutamanya susah
2. PG bukan sijil untuk mudahkan dapat kerja
3. Mahal
4. Belum tentu akan guna ilmu-ilmu PG
Bila tengah kenal seseorang tiap kali lepas solat doa;
‘Ya Allah Kau hadirkan dalam hidup aku ni, Adakah dia jodoh atau hanya ujian untuk aku, Jika benar jodoh dekatkan ,jika hanya ujian semata kau jauhkanlah dari hal yang sia sia, aku taknak terluka lagi"