Last year I travel to 22 country. So nak share sikit.
1) BigPay. Rate lagi murah dari CC, boleh withdraw dekat ATM,rate pun tak mahal .Mostly european country senang,swipe je. Even beli tiket MRT/subway 🤣.
2)Money Changer ,Spectrum Forex dekat Mid Valley and Sunway Pyramid.
Need advice those yang pernah or selalu travel. You guys exchange money dekat mana yang better ? Is it fine tukar duit dekat airport ? Or do you have a good suggestion?
Cuba ambil kalkulator, lepas tu tengok jumlah ‘sponsorship’, ‘donation’, ‘grant’ daripada kerajaan pusat & negeri untuk tahun 2023, 2024.
Kelab Bola Sepak Kg Pisang yang pemainnya bukan manusia tapi zomba pun boleh capai taraf JDT kalau dapat sponsor hampir RM280 juta. OKboi?
Pergh gila power ayat Rizal Hashim ni
Apakah Keluarga Diraja tidak lagi boleh disentuh atas alasan 3R?. Sedangkan Media hanya jadi semak imbang dan pemerhati dalam dunia sukan
Sedangkan sewaktu kegagalan Piala Asia 2007. Media mendesak Presiden FAM, Almarhum Sultan Ahmad Shah meletakkan jawatan
Di mana Ultras Malaya?
Sistem kita ini sudah gagal.
🚨 In a recent press conference, Rob Friend, CEO of the Malaysia National Football Team, revealed that the naturalization of seven foreign players was part of a plan by Tunku Mahkota Johor (TMJ), the owner of Johor Darul Ta'zim.
Friend did not mention that the players’ desire to represent Malaysia was driven by national pride. Instead, he stated that these players were motivated to play for Malaysia because of TMJ’s influence.
“He’s our visionary. He (TMJ) sets the direction and motivation. These players want to play for him (TMJ),” Friend said.
This statement comes amidst an ongoing investigation by the Football Association of Malaysia (FAM) into alleged document forgery linked to the naturalization process. The story continues to develop
What I understand from this statement is that FAM is at the bottom of the hierarchy.
1.TMJ
2.NT
3.FAM
So no wonder lah FAM can only take note and cannot attend to the questions. Or can anyone explain this?
GB lemah M4.1 di Johor, Malaysia pd 6:13 pg,240825. GB di 2.5° U & 102.8° T kdlmn 10 km. 5km Barat dr Segamat,Johor.Gegaran dirasai di kebykn kwsn di Johor, N.Sembilan, Melaka & Selatan Pahang. METMalaysia akan terus memantau keadaan ini.
#gempabumiMETMalaysia#mygempa.met.gov.my
Orang curi sardin, milo dan tepung untuk anak lapar muka kena tayang. Actual traitors of the motherland that should be boiled alive gets the mosaic treatment. Fuck these guys. Just drag them behind the chemical shed
Kita dulu layan Mr Bean, Pingu dan Tom & Jerry takde pun speech delay. Elok je bercakap. Sekarang ni semua nak blame kartun padahal yg pentingnya interaksi anak dengan parents hmm
Tiramisu di The Tokyo Restaurant, Lot 10 Bukit Bintang baru RM18 (4.5 bintang review Google).
Dan kalau pergi mana-mana kafe yang proper, harga tiramisu hanya sekitar RM15 ke RM20. High end kafe mungkin RM30.
Kau kena tipu kalau beli sampai RM40 tapi jual tepi jalan.
Mayat disimen dlm tong drum dicampak dlm estate pn boleh jmpa inikn pula kejadian di tempat elite yg penuh dgn teknologi.
Dgn ini terbukti keadilan boleh dibeli.Selagi hg x pegang tittle,bkn ank raja,ank tan sri,ank dato,jgn hrp akn keadilan undang² dunia.Who to trust now?
Haritu polis Kelantan buat statement kebanyakan founder di sana jual dadah tapi cover dengan business lain. Harini polis Terengganu pulak dedahkan tangkap seorang pengusaha kosmetik jual kokain dan ada aset berjuta hasil jual dadah bukan kosmetik. He he he
Agresif betul strategi mcd bulan puasa ni.
Now they collab dengan agamawan pulak nak betulkan balik persepsi masyarakat.
PR game depa ni memang mantap.
Dulu saya puji Dr Sam ni. Dia lain dari yang lain. Operator senyap belakang scene. Tak pernah dengar dia bangkit isu kaum dan agama. Nampak buat kerja sahaja.
Namun, lepas kantoi bercuti di luar negara, ketika banjir. Ada terpalit isu jual tanah kepada NGO isteri. Saya tarik handbreak.
Masa dia gred Kerajaan Madani gred D dalam KS. Saya boleh terima lagi. Ya, masa tu nampak Madani a bit struggle dalam ekonomi. Tahun ni baru nampak sedikit baik.
Namun kalau anda boleh gred orang lain, orang lain pun boleh gred anda juga.
Semalam Kerajaan Madani umum bonus RM500 untuk penjawat awam negeri. Yang secara keseluruhannya lebih 14,000 orang. Walhal populasi hanya 1.2juta.
Berbanding Kelantan populasi lagi banyak, tapi lebih kecil saiz penjawat awam. Penang takyah cerita lah.
Hasil negeri Terengganu pun boleh tahan ya. Tetapi lebih separuh diperuntukkan untuk elaun dan kenaan tetap. Hanya berlegar di kalangan lantikan politik dan penjawat awam. Dana pembangunan mereka lebih kecil pula.
Percayalah, kalau tuan puan kaji, negeri SG4 ni Kerajaannya tak miskin. Kaya ya dan banyak hasil. Cuma cara mengurus nya menyebabkan rakyat negeri mereka jadi miskin.
Seperti kata Pemimpin PAS dulu, pembangunan memang sengaja dilambatkan di negeri mereka.
Bukan sebab tiada hasil dan dana, kerana memang hasrat mereka nak kekalkan rakyat sebegitu.
Betul kata pujangga, “kemiskinan itu mendekatkan diri kepada kekufuran”.
Senjata politik kepada mereka. Kumpul pewala seramai mana.
Salam hormat,
Liyana Marzuki