Engko nak jadi overachiever engko jadi je la sorang sorang tak perlu pun perlekehkan orang yang nak kekal biasa biasa dan taknak jadi overachiever macam engko. Ada orang nak kekal hidup tenang dengan apa dia ada, bukan semua orang nak kumpul awards macam engko.
Kita tak hidup lama. Rancanglah akhirat kita sebaiknya.
Kalau susah, susah ni sekejap je. Kalau orang tak sukapun, sekejap je.
Dekat dunia kita ada pilihan. Kanan kiri depan atau belakang.
Tapi di akhirat ada 2 saja. Syurga atau neraka. Kalau tak ke syurga, kemana lagi kita?
Inna lillahi wa inna IlaiHi Raajiuun🥹. We lost her today. Her reminder in this tweet is, "reduce the length of your sleep & wake up to worship your maker. There would be enough sleep for you" (sic: in the grave).
May Allah SWT admit her into Jannah. May He overlook her shortcomings and pardon her sins.
FINALLY GOT TO FIND OUT THE SCIENTIFIC REASON BEHIND MALAY GRANDMOTHERS PUTTING WET TISSUE ON THE BABIES FOREHEAD TO STOP HICCUPS AND IT WORKS AND THIS IS THE EXPLANATION I NEEDED!!!
MERCI BEAUCOUP 😭
TERKINI
ALHAMDULILLAH
MALAYSIA BERJAYA MASUK BAGI AIR BERSIH KAT GAZA
Pertubuhan MyCare Malaysia berjaya membawa masuk bekalan air bersih ke dalam Gaza dan mengagihkannya kepada rakyat di Selatan Gaza
Sebanyak 141,625 Liter air bersih dengan dua buah lori tangki air dibawa masuk setiap hari dari 19 Oktober 2025-31 Oktober 2025
Agihan air diberikan kepada kawasan An Nusseirat, Al Haysanah, Kem Al Hour, Az Zawaidah dan Abu Sarar. Seramai 116,625 rakyat Gaza mendapat manfaat dari bekalan air bersih diberikan MyCare Malaysia
Kepada yang nak menyumbang untuk Operasi MyCare di Gaza
Boleh transfer ke akaun
Humantarian Care Malaysia Berhad
8602135592(CIMB Islamic)
Kemudian hantar bukti pembayaran ke WhatsApp 016-6366369 atau E-mail [email protected]
I don’t support it, but here in Gaza we’ve been deprived of everything for 7 months. We’re only forced to drink it because there’s no other option.
If there were another available brand, we wouldn’t drink it.
I support the boycott, but here in Gaza, under siege and hunger, we have no other choice.
@eaJPark dalam Islam aja, dalam keadaan darurat boleh makan yang terlarang contohnya babi. lah mereka makan aja gak bisa milih, apa yang dikasih, air bersih pun sulit 🤧 kita yang bisa milih yang harusnya tetap boycott ✊
@eaJPark Let’s remember: boycotts are a privilege.
In Palestine, people don’t get to choose between brands, they choose between hunger and survival.
So we boycott, not them.