11) Then, make sure korang pilih status & isi borang yang betul
12) Isi semua maklumat. Korang boleh refer EA form korang.
Lepas dah isi semua details, boleh la tahu korang kena cukai atau tak.
Kalau ada topup cukai korang kena tambah. Kalau ada refund, LHDN akan refund.
Masuk je bulan Mac semua pening nak buat e-Filing & bayar income tax.
Untuk FIRST TIMER yang nak declare income tax, ni cara untuk register cukai MyTax LHDN & cara isi e-Filing.
[Thread]
Kalau tiada masa ke kaunter zakat, boleh bayar Fidyah secara online https://t.co/2FOIE7o4GI dan pilih "fidyah puasa"
Alhamdulillah sekarang sudah mudah, online je. Gunakan saluran yang betul, untuk tujuan yang betul. 😉
"Alamak! ganti puasa tak selesai lagi ni. Bayar Fidyah saja lah"
Islam itu memudahkan umatnya. Tapi jangan pula kita ambil mudah pada keringanan yang telah diberikan.
Semak semula situasi kita di bawah 👇
#zakatselangor#ramadan1444H#fidyah
Sebenarnya Ramai orang yang masih tak tahu dengan function setiap jenis supplement Blackmores ni, kan? Ni haaa, dah tulis sesiap apa fungsi masing-masing!
Sebelum beli boleh rujuk dulu, sila save cepat😇😇
RT dan Sebarkan❤️
For all brides to be, maintain hygiene and preparing yourself before your big day is a process you need to start dari single lagi, or paling lambat 3-6 months before wedding.
So, here are some things you can do at home to save your bucks from booking spa session every month :
Rasa diri tak guna?
Keluar dari tempat dan circle kamu sekarang.
Masa itu kamu akan sedari bukan diri kamu yang tak guna tetapi tempat/circle itu sebenarnya…
Apa nak buat kalau keluarga anda BARU MENINGGAL DUNIA?
1. Tanggalkan bajunya. Susah nak buka kalau sendi dah keras.
2. Urut tulang sendi jenazah guna minyak kalau simpan mayat semalaman. Elak keras.
3. Kalau terus nak mandikan, tak payah urut minyak. Susah nak bilas (minyak).
Tak Cukup Sweden, Ahli Politik Belanda Pula Pijak, Koyak dan Bakar Al- Quran!
“Setelah nikmati makanan yang enak dan minum bersama kumpulan kami, sudah tiba masanya untuk membakar 'jenazah' al-Quran,” - Edwin Wagensveld
Kedua, Boikot Produk Sweden sebab Manusia apatahlagi Negara hanya akan tunduk apabila ekonomi mereka tergugat.
Jenama dan Produk Sweeden yang berada di Malaysia.
1.IKEA (Deco, Furniture)
2.H&M (clothing)
3. Volvo (car)
4.Thule (bag)
5.Libresse (intimate care)
6.Electrolux (E)
Alright, I’m done. DONE.
I deleted my kids’ Roblox accounts, and recommend you guys do too.
I just spent six hours playing the games meant for 5-year-olds and it was freaking awful.
Something is very wrong with Roblox Corp.
Screenshots/video to follow.
Lagi berapa hari je lagi Pindaan Akta Kerja akan dilaksanakan tapi still ada orang tak faham apa maksud kerja 45 jam seminggu.
Baca kat bawah untuk huraian senang faham: