8 sebab berat badan meningkat
1. Tak cukup tidur
2. Syndrome PCOS ( Polycystic Ovarian )
3. Masalah penghadaman
4. Faktor usia
5. Pengambilan ubatan tertentu
6. Syndrome "Cushing"
7. Osteoarthritis & Plantar Fasciitis
8. Weight Training
Repost & follow 💐
3. Biasanya org kje syif mlm akan tido siang, bila bgn tido pkl 3pm, dan dia mkn pkl 5pm, tu adalah considered sbg bfast
Lbh kurang camtulah konsep dia..
Haa got it?
Breakfast ni adalah makanan pertama yg kita mkn slps kita bgn tidur..
Contoh :
1. Bgn tidur pkl 6am, mkn pkl 8am tu adalah bfast
2. Bgn pkl 12pm, mkn pukul 2pm tu dikira bfast jugak
Previous BMI 31.5 ( obese tahap 1 )
Current BMI 27.86 ( berat berlebihan )
Proud of me😍
More to go💪💪💪
If don't mind mehla share korang pya current BMI..tak tahu nak kira??
Cara kira ⬇️⬇️⬇️
Makan Makanan Diet Tapi Tak Kurus2?? Kenapa :
1. Portion besar/banyak
2. Ada tambahan pelbagai sos
3. Cara masak tak sesuai
Repost & follow utk lbh sharing 💐
6 Sebab Perut Senang Sgt Jadi Buncit :
1. Suka sgt minum air manis
2. Berlebihan karbo ringkas
3. Suka lewatkan srpn
4. Selalu tidur lewat
5. Gemar makanan bergoreng
6. Waktu mkn tak teratur
Repost & follow utk lbh sharing💐
Antara 4 Tanda Wanita Perlu Turun Berat Badan :
1. Seluar baju dah ketat
2. Cincin dah mula ketat
3. Muka tudung dah ketat ( pipi dah tembam )
4. Bila ada yg tegur ''tengah pregnant ke?''
Repost & follow untuk lebih sharing tentang diet💐
Kepada korang yg meratib ckp nak kurus dari awal tahun tapi smpi skrg tak start2 pun lagi ni, apa mslh korang sbnrnya ehh ( tya dgn nada ingin tahu )😅
Cuba share sikit
Dulu2 ms mula2 bljr kat uitm lendu melaka pelik jugak bila member melaka ajak jln2, bila tya nk gi mn mesti dia jawab gi melaka la..lahh bukan kita mmg kat melaka ke ni😅
Rupanya org melaka kalau nk gi Bandar dia akan ckp "weh jom gi melake"
Haa culture shock kejap🤣
Effort org yg nak kurus sedari awal tahun:
Save video senaman
Save tips diet
Save resepi makanan sihat
Follow pages diet online
Effort tu dah ada, start je blm lagi
Repost & follow💐
Antara variasi makanan saya seharian dan masih berlaku kalori defisit
1. Masakan melayu/kampung
2. Western
3. Korean style
4. Ala2 dessert pun ada
5. Liquid meal / protein shake
Pelbagaikan barulah tak boring😊
Saya ada open kelas diet utk girls only..link kat bio💐
Kenapa girl's susah turun berat?
• Happy je mesti pergi mkn
• Time sedih pun nk mkn jugak
• Bila tgh stress mkn lagi
• Baru lps mrh ni makin laju pulak suap mkn
• Periodlah pulak, craving mcm2
• Asal merajuk je mesti suami/bf ajak gi mkn
Setuju tak?