@omanair hello omanair.. i will travel with u this friday to riyadh, ksa. i would like to ask if i could carry my water tumbler with me in cabin? this is the size of my tumbler
BREAKING:
At least two vessels of the #GlobalSumudFlotilla, including Meteque and a yacht called All In have defied Israeli orders to stop, continuing toward Gaza.
They are within 60 nautical miles off the #Gaza coast. Activist Ewa Jasiewicz @ewa_jay confirmed her boat remains underway despite threats.
Menteri Pelaburan, Perdagangan dan Industri (Miti) Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz terpaksa berkongsi sijil halal sebuah restoran Cina dikunjunginya setelah diserang pengguna maya.
“Semasa saya pergi ke kedai, saya tengok sijil halal di sana. Gambar sijil halal pun saya ada kongsi di post (hantaran media sosial).
“Ada yang kata bila check (periksa) di laman web Jakim (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia), sijil halal dah ditarik balik, tapi bila kita tengok ada sijil halal di kedai, jaranglah kita nak double check di portal pula.
“Insya-Allah, kita sama-sama mengingatkan antara kita,” katanya sambil mengucapkan terima kasih kepada pihak yang memberi teguran.
Berita penuh: https://t.co/jQxkRdQYbm
It's fucking terrifying that #Leo can care so much about someone & get so attached to them & they can just turn around & leave like nothing.
TERKINI
Beberapa kenderaan IDF diserang hendap roket 107 mm dan mortar Pasukan Briged Al Qassam di Selatan Al Zaytoun, Gaza
Di saat ini. Pertempuran sedang tercetus antara Pasukan Infantri Briged Al Qassam dan IDF di Al Atatra, Barat Laut Beit Lahia
Pasukan IDF di Mivtahim diserang misil Briged Al Qassam
Turkish President Erdogan today sent a clear message regarding the Palestinian situation:
If the countries of the region are ready to cooperate together, then we as Turkey are also ready to participate!
We believe that Israel, which seems to have completely lost its mind and is behaving like an organization, must be stopped as soon as possible.
A new security mechanism must be created with the cooperation of existing forces in the region. If such a step is taken, we as Turkey are ready to make our contribution.
The Israeli administration, relying on the unconditional support of Europe and America, has been committing crimes against humanity in front of the whole world for exactly 25 days.
The international press is also silent and seeking coverage for Israel.
The total volume of humanitarian aid of our country reached 213 tons. We will increase assistance as transitions are allowed.
Erdogan also stressed that Turkey will file a lawsuit against Israel at the International Criminal Court
Dah 2 org dah aku tengok terjun jambatan ni. Aku takut bila aku depression dlu hampir mcmni. Tapi aku tak berani sebab fikir afterlife nnt mcmna. Tertekan mcmna pun tetap kena hadap juga.
Dlu aku lost sampai rasa hidup ni kosong. Rasa mcm jasad aku kesana kemari tapi soul aku entah kemana. Otak aku dah tak jalan masa tu. Aku cuma follow the flows and pujuk diri sendiri.
Masa tu aku rindu betul arwah ayah aku, duduk sorang belajar cari duit sendiri, family jauh. Stress duit tak cukup, takde family text langsung tanya khabar. Aku taknak call mak aku sbb taknak dia risau. Belajar kelaut, aku tak pernah repeat sem masa depress, aku repeat sem yg sama 3x.
Aku rest taknak fikir pasal masalah. And aku rest kan otak aku dgn main game. Dota2, pubg, fortnite, apex aku lenjan. Kerja kat cc, aku rest setahun study. And ambik 2/3 subjects 1 sem. Mmg hati nak belajar pun gone masatu.
2 tahun aku main game, bersosial dlm game. Gelak2 jumpa member2 dlm game. Bila sorang2, nangis mcm hari esok dah takde. Setiap kali sorang, mesti rindu kat arwah ayah aku.
Bila dah kawin, aku dah pulih sikit2. Aku dah ada peneman hidup, nampak muka dia hari2. Agak pelik bila lepas kawin, aku tak pernah rasa kasi syg ayah sbb ayah aku dah tskde since kecik. Skrg dah ada suami, dia mcm like ada org jagakan, belikan itu ini. Sepanjang belajar, aku dah biasa cari duit sendiri, kerja sana sini.
Bila kawin, family mertua aku baik betul. Aku rasa bersyukur sgt. Depression buat aku jadi strict, serious, sensitive & panas baran. Aku jujur kat husb, merayu jgn buat aku marah. Sebab it will triggered my old self yg aku sendiri takleh control.
Alhamdulillah husb faham aku, mmg kami jarang gaduh. Sbb masa awal2 kawin, gaduh je mesti episode aku jd gila dtg. Since aku slow talk dgn husb, dia faham and alhamdulillah skrg mmg dah tak mcm dlu.