"P. Ramlee Lahir Di Pagi Raya?"
Kalau orang tanya, โEh bila sebenarnya tarikh lahir P. Ramlee?โ
Jawabnya bukan semudah baca kad pengenalan dia. Sebab? Ada cerita menarik di sebalik tarikh lahir Seniman Agung negara kita ni.
Things I don't regret spending my money on as a woman๐ง๐ปโโ๏ธ
1. Probiotic โ acne sekarang tinggal parut + weight loss
2. Stepper โ senang nak reach 10k steps + maintain berat
3. Cranberry juice โ kulit glowing + weight loss
4. Perfume โ tahan dari pagi sampai malam
Strong keywords yang korang patut letak dalamย resume.
Please check balik resume korang, kalau rasa ayat tak cukup surr sila la tambah perkataan macam ni โฌ๏ธ
Dah bersalin tapi nampak macam tengah pregnant lagi?
But mommies please remember: Mommy pooch & stretch mark do not make you less as a woman!
Tapi kalau you tak selesa & nak cuba get rid of it, try buat cara ni. Yang penting konsisten โ
Usus sihat = kulit licin
Apa-apa kena jaga makan dulu. Beli lah skincare harga ribu pun, kalau tak jaga makan, susah you nak dapat clear skin ๐ถ
I tak berapa suka consume supplement etc so kena cari probiotic-rich foods. Contoh macam ni ๐๐ป
Things i donโt regret buying ( FOMO EDITION) ๐
1. Sometime kuki bag - boleh sumbat banyak barang
2. Sappun shoes - tapak tebal, no more sakit tapak kaki
3. Zoe arissa cardigan - tak tebal just nice dengan cuaca malaysia
4. Jeans shopee - saje2 beli, lah best pula material.
Dulu i pernah pakai lipstick nampak terbakar muka. Dia macam tak kena dengan kulit kita. Pernah jadi tak?๐
Nah rujukan siapa yang masih confius untuk memilih warna lipstick sesuai dengan kulit. ๐๐
*sebenarnya i pakai je apa i suka, nampak terbakar i dah tak pakai warna tu
Rembat status Whatsapp bini jap. Nah, renungan buat semua. Nak berubah selepas kahwin bukan tak boleh, boleh tapi susah.
Jadi, pastikan sebelum kahwin kau dah jadi yang terbaik buat diri sendiri terlebih dahulu. Jaga hubungan dengan Allah dari sebelum kahwin lagi. Baru betul.
JENIS TEPUNG DAN KEGUNAANNYA
Kita share ilmu kat sini. Lepas ni harapยฒ korang tak tertukar lagi ye. Pernah terjadi dekat diri sendiri nak buat kuih koci p guna tepung cap teratai. Rangup betul kuih koci sy ๐
Semoga bermanfaat!
Saja nak bagitahu. Tak update insta/whatsapp story or status tak semestinya takde life ya. Not everything we must share on the social media. Ada perkara yang kita boleh share and ada yang we will keep it private.
ada seorang cik ni, nak nikah tapi pejabat agama akn benarkan jika dia berikan sijil nikah mak paknya. dia marah2 kenapa perlu sijil nikah mak paknya.
mungkin dia tak tahu, tapi da lama da pejabat agama wajibkan sijil nikah mak pak dikemukakan dlm permohonan nikah. kenapa?
Anak wati syubhah bermaksud anak yang dilahirkan akibat persetubuhan yang berlaku bukan dalam perkahwinan yang sah akibat keraguan tertentu.
Pada asalnya, anak yang dilahirkan bukan daripada perkahwinan yang sah tidak boleh dinasabkan kepada bapa biologinya.