Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Saya perasan ada penutup longkang yg dah reput berdekatan SK18(2) dekat dgn pintu masuk guru dan kakitangan. Ni kalau orang lalu confirm boleh jatuh dalam. Harap pihak Perbadanan boleh semak penutup penutup longkang yang ada
@putrajayacorp
Berhenti rehat kat RNR Elmina tadi. Terjumpa sepasang suami isteri ni, suami kerja pomen, runner dekat highway. Mereka akan round highway klu ada kereta/ motor rosak.
Yang buat aku tersentuh, anak diorg sakit, perlu oprate, akak tu pulak sakit cancer usus..
Ramai orang ingat burnout berpunca dari kerja yang banyak, tapi sebenarnya juga boleh disebabkan oleh
- Tak dihargai
- Tak ada kawan kat tempat kerja
- Kerja yang membosankan
- Tak ada career growth
- Kurang benefits
- OT tak dibayar
- Tak ada me time dan banyak lagi benda lain.
Ada satu haiwan ternakan ni, namanya mengelirukan. Macam kita panggil haiwan ni dengan nama B sebab ia berasal dari negara B, tapi orang negara C panggil haiwan B dengan nama D, sebab dia percaya haiwan tu dari negara D.
Ya, begitulah cerita haiwan ternakan bernama ayam belanda!
🌙 Selamat Hari Raya! I've got duit raya for you! 🤩
Sign up now and get up to RM 99 when you join Ryt Bank with my link:
✅ Download:
https://t.co/L2vS0AVXsh
✅ Use Code:
W6ELR
🕌 May this Raya bring you rezeki yang melimpah and good vibes all around! 🌙
T&Cs apply.
Bursa Malaysia finally joined the crypto chat OFFICIALLY.
They’ve published a public consultation paper on Digital Currency ETFs, following the Securities Commission of Malaysia’s revised ETF guidelines issued on 2 March 2026.
What does this signal ? This means Malaysias national stock exchange looking to provide crypto exposure to institutional investors.
Malaysia is moving forward to bring crypto mainstream. This is SC + Bursa saying crypto is now a legitimate asset class within capital markets
https://t.co/jLkRmJVUbn
Look at my bio! If you are doing a round of funding for your project, please do reach out! I'm always looking for good ideas/projects/people to invest in.
What if your phone could run Linux like a PC?
That’s exactly what postmarketOS does.
It’s an open source mobile Linux distro designed to keep devices usable for years instead of being abandoned after a few updates.
Highlights:
• runs on phones, tablets, laptops and SBCs
• supports GNOME, KDE Plasma Mobile, Phosh, SXMO and more
• built on Alpine Linux
• mainline Linux kernel focus
• privacy focused with no built-in tracking
• SSH access and full Linux terminal
• community maintained
It already supports dozens of devices including:
• Pixel phones
• OnePlus devices
• PinePhone
• Samsung Galaxy models
• Chromebooks
The goal is simple:
Keep hardware usable until it physically breaks.