If tak tahu, dunia now krisis ekonomi
Mungkin belum terasa sebab mood Raya & last month sibuk Ramadan
1 jer nasihat:
Jika ia melanda nanti(semoga tidak), tak perlu nak buang masa marah sesiapa
Takde apa sesiapa boleh buat
Doa yg terbaik & jimat
(Dah rasa 4 krisis ekonomi)
Dia lah punca pakcik hilang simpanan RM20k haritu.. Memang salah sendiri, tapi tetap nak salahkan dia..
Sedap dia suruh rakyat hidup keluarkan duit tabung persaraan sendiri dalam PKP, sedangkan duit dia RM169juta dirampas dalam safehouse lepas PKP..😭
Padang Merbok akan dibuka semula sepenuhnya kepada orang awam, mengembalikan akses kepada sebuah ruang yang sejak sekian lama memang milik rakyat. Kawasan ini telah dipagari sekitar Ogos 2022 di bawah PN dan pagar tersebut telah diturunkan sepenuhnya pada 14.1. 2026
Bini pun sama tak senonoh.. Dia siap gelak lagi masa laki dia tengah buat gangguan seksual kepada wanita lain.. Lepas tu cakap orang yang rakam dan sebar live tu berdosa, laki dia pulak dianggap 'mangsa'..🤔
Sebelum berkata, kau perlu fikir keadaan orang sekeliling. Dengan siapa kau bercakap, tentang apa kau cakap. Benda tu mengguris perasaan orang atau tak.
Kehidupan ini tidak mudah. Kena selalu beringat, segala apa yang kita lakukan, ada kesan dan akibatnya.
I have to give credits where it is due la. 2x dia meeting dengan Trump, 2x dia sebut pasal Gaza.
Semalam dan pagi ni.
Kita cuma ada kuasa untuk “runding” dan “bersuara” saja. We can’t fight them. Untuk sesiapa cakap why we invite Trump? Tolonglah azan kt telinga depa. Trump nak mai, takkan kita takmau bagi mai?
And we hosted the ASEAN. And we have diplomatic relations dengan USA.
Kalau kita takdak apa dengan USA, boleh ke Anwar nak cakap pasal Gaza kt Trump? Kalau kita nak cut ties dengan USA, berapa billion investment yg bakal kita loss? Come on la. Ampa kerja kilang pun company US. Kalau bukan company US sekalipun, kilang tu supply barang kt US. 😂😂😂
Sedih sungguh jadi netizen Malaysia. Semua benda tak complete research.
Tau maki saja. 😩😩😩
Tau la sayang Palestine, sayangkan Gaza, sayangkan saudara kita kt sana. Aku pun sama. Tapi kita ada keluarga disini, ada tanah air, ada ekonomi disini, kita wajib pertahankan disini dahulu.
Baru kita boleh perjuangkan yg ada disana.
Semoga Malaysia terus aman dan makmur!
We ended up with the help of Malaysia. Malaysia was like a mediator. We used a beautiful facility in Malaysia. Malaysia was fantastic and they helped implement it. The prime minister was great. Great guy.
Trump praised Malaysia’s prime minister @anwaribrahim for mediating peace
Trump yang kita kenal adalah seorang yang bongkak, sombong dan keras kepala.
Tapi apa sudah jadi? Selepas 2 hari di Malaysia, dia jadi lembut. Cakap pun sudah tidak mendongak langit.
Semoga ia berterusan. Kita mahu dunia yang aman tanpa kekerasan.
BOLA SEPAK | Malaysia menjadi salah satu negara pertama yang menerima manfaat daripada inisiatif global terbaru Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) dikenali sebagai Arena FIFA, melibatkan pembinaan sekurang-kurangnya 1,000 padang mini bola sepak di seluruh dunia.
#BuletinTV3 #BeritaTerkini #Sukan #FIFA #ArenaFIFA #PadangMini #KelanaJaya