Arwah Mak dulu ada kencing manis. Sebab dia kawal pemakanan dan tak skip ubat/insulin, alhamdulillah berjaya elak komplikasi buah pinggang. Namun kencing manis tetap ada kesan pada jantung, jantung lemah, impact circulation dan dia kena limit air 500ml sehari.
"Sesiapa yang membacanya pada waktu pagi dan petang sebanyak tujuh kali, nescaya Allah Taala akan mencukupkannya apa yang diperlukan oleh dirinya daripada pekerjaan dunia dan akhirat."
Hadith Riwayat Abu Dawud 4/321
President China Xi Jinping baru sampai tadi.
Biasanya kita tak amek port sangat lawatan2 ni, tapi kali ni special sikit sebab timing dia waktu trade war tengah berlangsung.
All eyes on us now.
Kenapa lawatan ni penting?
The science behind pecah minyak is this: the spice and herb blend contains a lot of water. When cooked, the temperature of the mixture cannot go higher than 100ยฐC as it's limited by water's boiling temperature. As water boils off, the mixture temperature gets higher....
Kat Malaysia dah ada Kolej Vokasional. Masuk time form 4, by 18 ke 19 dah ada diploma. This course actually was built for those yg more on skills compared to academic. Tapi ramai dah budak yang banyak skor A masuk kolej vokasional sebab fast track.
Untuk side parking korang ikut je video ni. Confirm masuk and menjadi punya ๐ Mula2 akan a bit struggle tapi ingat step ni confirm lepastu kacang hijau
Calon persendirian last year, umur 27 tahun. Habis je session dia, I tanya dia kenapa dia ambil semula spm. Dia jawab,
"Saya tak ambil SPM dulu, cikgu. Skrg nk ambil SPM sbb nak minta kerja yg ok sikit."
๐ฅบ
โผ๏ธ๐๐๐ฅ๐๐ง๐ ๐๐๐๐! ๐ง๐๐ฅ๐๐จ๐๐ ๐๐๐ฃ๐๐๐ ๐ฆ๐๐ ๐จ๐โผ๏ธ
๐ฃ๐ฅ๐ข๐๐ฅ๐๐ ๐๐๐๐ญ๐๐ ๐๐๐ก๐๐จ๐ง๐๐ก (๐ฃ๐๐) ๐ง๐๐๐จ๐ก ๐ฎ๐ฌ๐ฎ๐ฑ
Agenda Reformasi Perkhidmatan Awam!
Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) mempelawa pelajar cemerlang lepasan Ijazah Pertama untuk
As someone who walked 15k-25k on daily basis, satu je tips I can vouch for : Stretching.
Stretching is what I do lepas I hiking pagi and bouldering petang. Lepas bouldering tu I boleh lari lagi ๐คฃ total steps 30k.
Esoknya kaki still boleh jalan 15k steps macam biasa.