Hi, I use GXBank to help me save, spend and grow my money smarter. It's real easy and safe. Get Rm8 when you link your DuitNow ID with us.
Referral Code:
fd9ee6672765222632d92ebdbb69c213
https://t.co/xg0daYZVat
"Masa kempen PRN kita terpaksa cakap tak ada sakau, bagi hibah yang lebih dan kekal subsidi haji muassasah." - KJ
KJ mengakui UMNO menipu pengundi masa PRN Negeri sembilan.
Naya sungguh pengundi NS..😓😓
*Den biaso dh kono tipu
Mana pergi penyokong Undang berempat dan Tunku Besar Tampin? 🫢
Mana pergi penyokong 'Yamtuan Ke-12', Tunku Nadzaruddin? 🫢
Mana pergi Adun Klawang, Danni Rais anak TS Rais Yatim? 😂
Elok sahaja MB Negeri Sembilan yang baharu, Datuk Ismail Lasim mengangkat sembah dan sumpah taat setia kepada Yamtuan Tuanku Muhriz dengan disaksikan Undang berdua dari Luak Sungei Ujong dan Luak Rembau di Istana Besar Seri Menanti.
Akhirnya terbukti Yamtuan Tuanku Muhriz Tuanku Munawir kekal bersemayam di atas takhta.
"Akan berkati sekalian yang setia.
Musuhnya habis binasa!!!"
#DaulatTuanku #DirgahayuTuanku 🙏
Orang Negeri 9....celik lah mata...kuasa melayu memerintah tak semestinya kesenangan yg adil...jgn dibuai oleh semangat berkobar kobar kononnya melayu perlu berkuasa semula sebab melayu tak pernah hilang kuasa ..yg hilang hanya kekayaan sbb kena sakau..
Wartawan yg kena pukul tapi wartawan sesama wartawan pun tak bersolidariti 🤣
Isyarat terbesar yg kita marhaen boleh tunjuk ialah bila pasukan berjaya, kita kosongkan stadium. Dunia akan tersentak & sedar bahawa bukan glory sementara yg dikejar, tapi suatu yg lestari utk pasukan
@HezeriSamsuri Betul bang, undang² banyak tapi penguatkuasaan takde. Dah viral baru ada action. Apa guna lantik penguatkuasa berlambak² tapi harap viral dulu baru ada tindakan.
Patut la ramai peniaga haram dekat bukit bintang tu, macam ni rupanya cara DBKL cari duit tepi
DBKL rampas barang peniaga haram dekat tepi jalan bukit bintang tu lepastu kena suap sikit, terus bolah ambil barang barang rampasan tu. Patut makin ramai penaiaga haram ni 😅
Yang kekal bukan nama di belakang jersi,bukan jawatan di atas kertas tetapi fans yang terus berharap.Satu halangan paling besar,badan yang tak berfungsi tapi masih nak berlagak macam merekalah penyelamat negara.
Kalau ada ranking untuk kegagalan,mereka semestinya sang juara.
Sesebuah institusi tersebut akan mula tak relevan bila makhluk yg berada dlm institusi tersebut melanggar segala benda asbab dia rasa dia lebih besar dari segalanya
Sudahnya marhaen makin sukar menghormati institusi tersebut sebab perbuatan jelik kalian.
Presiden mana2 persatuan bolasepak dibawah naungan FIFA perlu dilantik melalui undian dari ahli gabungan dan menurut statut FIFA dan statut persatuan masing2. Tidak perlu restu atau kelulusan dari mana2 individu, Menteri Sukan mahupun Perdana Menteri.
#sportslaw
Cakap berdegar pasal bangsa.
Jerit paling kuat kononnya nak pertahan Melayu.
Tapi bila dapat amanah, merekalah yang paling laju mengkhianat.
Duit zakat disapu.
Dana Palestin diseleweng.
Anak tahfiz jadi mangsa.
Negara pula boleh digadai demi 7 warga asing dengan mudah.
Akhirnya, yang rosakkan Melayu itu bukan orang lain. Tapi Melayu yang jual amanah untuk nafsu, kuasa dan duit.
Tak lupa, terima kasih pd Melayu yg sentiasa membongkar dan bersuara akan pengkhianatan bangsa sendiri.
Cerita pasal RESTU?
2014 masa Amba keje di FAM dianjurkan perlawanan persahabatan antara staff FAM lawan staff AFC/FIFA untuk kenal² dan Mesra.
Presiden FAM masa tu (Al-Sultan Abdullah) sporting, turun padang sekali join.
Amba baru joing masa tu, kena pulak di letak main midfield dgn Presiden.
Sebelum start amba pun tegur dia, kenalkan diri, sembang² siap dia buat lawak lagi. All good.
Main pun ok... dia role no 10. Steady, boleh hold bola, control, pass n sentiasa cari through ball.
Mmg Fun, xde problem, takde protocol, pengalaman yg best! 👍🏽
Tapi lepas game...
Kena panggil dgn big boss, lebih kurang ginilah ayat dia:
Siapa suruh kau cakap dgn Presiden?
Pandai-pandai je kau! Tuanku tak suka... Jangan buat lagi!
Aku 'Akur', diam je and minta maaf. Lain kali tak buat lagi Dato'. 🫡
Balik tu aku terpikir... Siapa yg tak RESTU?
Mungkinkah yg beriya-iya sgt ni bukan yg bertakhta, tapi mereka yg disekeliling.
Pikir-pikirkanlah ye.
Pandangan tidak popular:
Krisis tenaga dunia ni bukan main-main, kalau perang berterusan, dalam sebulan dua kesannya mula dirasai di Malaysia juga.
1) Bekalan petrol dan diesel akan berkurangan mendadak
2) Dana kerajaan akan berkurangan mendadak dan tidak lagi mampu mengekalkan harga seperti sekarang
Sesiapa pun jadi kerajaan, keadaan ini tidak dapat dielakkan.
Pada masa yang sama:
1) kereta terus memenuhi jalan raya terutamanya musim rumah terbuka
2) teladan yang ditunjukkan pimpinan politik (konvoi beramai-ramai, perhimpunan politik dan perjalanan Perdana Menteri dan pengiring ke mana-mana) memberi gambaran ada disconnect antara mesej krisis tenaga yang rakyat perlu fahami, dengan tingkah laku pimpinan
Sebaiknya acara-acara yang tidak diperlukan: Program Madani Rakyat (PMR), program-program politik besar-besaran dll, boleh dihentikan terlebih dahulu.
Mungkin tidak boleh menjimatkan jutaan liter petrol dan diesel, tapi paling kurang jimat wang dan beri teladan yang baik kepada rakyat.
Pakai video call je la lepas ni jap sampai krisis ni habis.
Hakim dah putuskan, kita tak boleh nak argue.
Tiga mati akibat kemalangan ni, remaja berusia 15, 16 dan 17 tahun.
Budak yang bawak Jazz tu, bawah umur. Maknanya, tak ada lesen. Ibunya didakwa benarkan anak dia drive.
Perempuan tu ada 6 orang anak dia nak tanggung. Single mother.
Sementara tu, ada tiga ibubapa kehilangan anak-anak dia terus.
RM1,500 ialah denda yang dikenakan, bermakna satu nyawa, nilainya RM500.
RM1,500 ni, iPhone secondhand lagi mahal dari tu.
Ni la hukum dunia.
Adil ke tak, terpulang pada hakim. Hukuman maksimum pun, RM2,000 atau penjara 6 bulan atau dua dua sekali.
Korang fikir fikir la sendiri. Aku tak tau nak cakap apa dah.
It has been more than six months since FIFA imposed its first sanction against the Malaysian Football Association 🇲🇾 and the seven players who used their grandparents’ forged documents
More than six months, and still no one is able to answer a simple question: Who authorized this within the FAM? Who came up with the idea of forging documents?
The law of silence is a constant in football —primarily in Asia, I should say, given the dangers or political ramifications. And to believe that those responsible are simply at the federation or are merely part of the wave of resignations is wishful thinking: the network is as much about soccer as it is about politics.
We’ll come back to this, as doubts remain regarding the origins of other naturalized players...
Orang yang buat polisi pakai Range Rover, pakai BMW, pakai Alphard.
Mana dia tahu pasal rakyat pakai Bezza loan 9 tahun dapat dua airbag.
Mana dia tahu Proton X50 kalau rosak spare part kena tunggu sampai berjanggut kat service center
Yang dia tahu ada orang bisik ke dia,
"Dato' tolonglah, kalau brand luar masuk macam mana company saya nak survive"
Yang bisik ke dia tu pun pakai Mercedes, anak dia pakai Honda FL5.
Ada kau nampak Menteri pakai Bezza?
Kau ingat dia faham?