Just dropped Ali at school, and played The Fight Song by Rachel Platten in the car. I cried listening to it.
Passing my primary master exam was the priority. I had to put a hold on everything in my life. My kids, my future plans, even scheduling a facial session
The learning doesn’t stop here. I still have a long journey to go.
But hmmm looking back to those hard days… aku sebakkkk 🥹
Wouldnt hve made it without my study groupmates, my parents who takes care of ali and isa, my supporting husband and my bosses who are my teachers ❤️
This is for mothers who are separated from their kids,
Families that are long distanced,
Bidding goodbyes at the airport with hearts shattered to pieces,
The never ending video calls we make,
Allah maha mendengar, and God is great. We are on our way to HOME ❤️🥹
PENCEN DIHAPUSKAN?
Kecoh jugak dari semalam sistem pencen penjawat awam akan dimansuhkan. Habis lah nasib penjawat awam nanti.
Untuk makluman, skim lantikan tetap tanpa pencen (skim KWSP) akan digunakan oleh Kerajaan selepas ini. Kalau dulu, ada skim pencen dan skim KWSP, boleh pilih.
Kerajaan dah kaji pasal pencen ni bertahun dah sebenarnya. Zaman PM7 Melayu malas dulu pun dia ada sebut dah. Bukannya semalam tetiba @anwaribrahim bangun pagi dia decide nak hapuskan pencen. Cuma Kerajaan sekarang ada political will untuk laksanakan benda ni.
Kalau ikutkan 6 tahun lepas, @DrZahidHamidi sendiri cakap jumlah pencen ditanggung kerajaan adalah kira-kira RM20 bilion. Jumlah tanggungan pencen yang terpaksa ditanggung kerajaan menjelang 2040 kalau tak buat apa-apa perubahan adalah sekitar RM120 bilion. Banyak tu weh!
Dan untuk penjawat awam sedia ada, diorang tak terkesan pun. Skim pencen untuk penjawatan semasa DITERUSKAN.
Kita sembang bab lantikan FUTURE sekarang ni. Gen Z semua ni. Kau Boomers gi main jauh-jauh lah, duit pencen tu masuk jek nanti tiap-tiap bulan.
Dan apa masalahnya dengan Skim KWSP? Geng swasta elok jek mencarum. Dah habis kerja nanti, ada duit selonggok. Jangan kau berjoli pulak. Dan jangan kena scam!
It's a no-brainer move. Syabas Kerajaan Madani sebab ada political will untuk buat. Khalas.