Bersyukur sangat² bila kita seorang yg beragama Islam, hidup dan tinggal di Malaysia. Muslim dari negara² eropah yg lain ramai dh puji best jd Muslim kat Malaysia.
Tp some of us, sibuk memburuk²kan agama, malah nak tinggalkan agama ni.
Nak cakap sikit boleh? Masjid Al Aqsa kini berdepan risiko keruntuhan akibat nafsu serakah Israel yg membuat penggalian secara agresif dekat kawasan tu. Jakim dah keluarkan kenyataan untuk masjid2 seluruh Malaysia buat solat hajat & qunut nazilah tanpa henti—
I have to give credits where it is due la. 2x dia meeting dengan Trump, 2x dia sebut pasal Gaza.
Semalam dan pagi ni.
Kita cuma ada kuasa untuk “runding” dan “bersuara” saja. We can’t fight them. Untuk sesiapa cakap why we invite Trump? Tolonglah azan kt telinga depa. Trump nak mai, takkan kita takmau bagi mai?
And we hosted the ASEAN. And we have diplomatic relations dengan USA.
Kalau kita takdak apa dengan USA, boleh ke Anwar nak cakap pasal Gaza kt Trump? Kalau kita nak cut ties dengan USA, berapa billion investment yg bakal kita loss? Come on la. Ampa kerja kilang pun company US. Kalau bukan company US sekalipun, kilang tu supply barang kt US. 😂😂😂
Sedih sungguh jadi netizen Malaysia. Semua benda tak complete research.
Tau maki saja. 😩😩😩
Tau la sayang Palestine, sayangkan Gaza, sayangkan saudara kita kt sana. Aku pun sama. Tapi kita ada keluarga disini, ada tanah air, ada ekonomi disini, kita wajib pertahankan disini dahulu.
Baru kita boleh perjuangkan yg ada disana.
Semoga Malaysia terus aman dan makmur!
Has anyone else noticed how Palestinian social media trends are generally light hearted fun, and almost every Israeli trend is just something incredibly racist