Bila dah jadi laki/bapak orang ni
Satu benda aku sedar
Pentingnya pilih pasangan yg kita rasa selesa & Seronok untuk sembang dgn dia
80% hidup berfamily ni sebenarnya sembang ja
Masa makan, sblm tido, dlm kereta, bincang urusan anak, financial dll
Kalau part communication pun dah susah, banyak benda kan jadi masalah
Seperkara yang sangat penting TIDAK berlaku dalam kemalangan di Simpang Pulai yang melibatkan treler membawa muatan gula adalah kebakaran.
Nasib baik tak ada api mahupun percikan api langsung.
Kalau tak, boleh berlaku kebakaran yang besar.
#SyazanaTalksScience
There is a phase in life where you feel like you’re stuck. Watching everyone moving & achieving many things. While you’re moving in a circle.
But tust me, the path is actually spiral. You’ve already climbed many steps. You are just seeing it at the wrong angle. Keep on going.
PRAY FOR YAN, KEDAH
Beberapa hari yang lalu, terdapat musibah banjir yang melanda di Yan, Kedah akibat dari kesan fenomena kepala air dari kawasan peranginan Air Terjun Seri Perigi di Yan.
Meskipun dalam keadaan suhu politik negara yang semakin panas, kami memilih untuk fokus meneruskan program membantu frontliners dan rakyat.
Saya sangat terharu melihat kesungguhan para petugas Jabatan Amal Malaysia daripada Wilayah Persekutuan dan Negeri Selangor yang
Inna Lillahi wa inna ilayhi raji'un.
To Him we belong and to Him we shall return. May Allah grant Siti Sarah the highest rank in Jannah and grant Shuib and his family strength during this difficult time 😣
Al Fatihah.
Salam takziah buat Shuib dan keluarga. Sesungguhnya Allah SWT yang maha mengetahui dan sebaik-baik perancang. Moga segala dosa arwah Siti Sarah dihapuskan dan rohnya ditempatkan dalam kalangan orang yang disayang Allah. Al-Fatihah.
ISU PERJANJIAN PENGHAPUSAN PINJAMAN DAN PENGURUSAN KEBUN ANTARA PENEROKA DAN FELDA
Alhamdulillah saya bersama Pengerusi NGO GENERASI, Ust. Ustaz Roslan Md Esa dan Ust. Ustaz Kamal Ashaari Al-Kerdawi berpeluang untuk bertemu YB Dato' Sri Mustapa Bin Mohamed Menteri Di Jabatan
Ramai pelajar rajin study, tetapi tak ramai yang tahu cara study yang paling berkesan.
Biasanya kita belajar cara yang berkesan melalui "trial & error."
Tahukah anda, ada tips study yang telah terbukti berkesan secara saintifik?
Thread tentang Tips Study Berkesan untuk Exam.
Don't worry too much about the future.
What's meant to be, will be.
Focus on what you're doing now.
Live in the present and make it beautiful.
Do your best, and let the future build itself.
Start from now, u kena stop salahkan diri sendiri, pandang rendah dekat diri sendiri, rasa tak yakin dengan diri sendiri just bcs others are doing better than u. U need to accept whoever u are and just live ur life to the fullest doing whatever u wanna do, whatever makes u happy.
Rasa munafik bila orang fikir kau baik tapi sebenarnya kau je tau betapa jahilnya diri kau. Sentiasa rendah diri, Allah tengah jaga aib kau sekarang :)
Cara nak kuat sabar.
1. Ingatlah, bahawa bukan kamu seorang sahaja diuji di dunia. Ramai lagi diuji. Bahkan ramai lagi diuji lebih berat
2. Syukur. Bersyukurlah 😊
3. Count your blessings, not your miseries
4. Ingatlah sirah Nabi. Ikutilah akhlaq sabar Nabi
5. Sabar = Syurga https://t.co/sYbytgFdkB
Soal jodoh ni aku tenang je, tapi satu benda aku harap, bila jodoh aku sampai, tolong lah biar kan aku bahagia hidup sampai ke akhir hayat. I want my first marriage to be my only marriage.