peringatan untuk korang & untuk aku jugak.
mudahkan la urusan orang, inshaAllah urusan korang dipermudahkan.
Jangan buat kerja last minute, ko drag org lain sama. bukan ko sorg je. fikir! think! use your brain wisely.
Isu Scam pengambilan guru 18,000 yang diumum menteri Pendidikan adalah kejadian scam terbesar tahun ini? Apa sebenarnya berlaku? Ramai dalam kalangan calon yg ditemuduga hampa dan kecewa dengan tangan ghaib yang muncul. Nak tahu cerita sebenar? Ikuti bebenang.
A healthy relationship doesn’t mean you won’t argue ever. A healthy relationship is when you argue, you both know how to negotiate a win-win outcome. Remember, there is no “I win, you lose” in marriage. You’re on the same team!
Glad to receive YB DS Idris Jusoh, Chairman of FELDA for a visit to Management & Science University. Sharing session on FELDA transformation program & @MSUmalaysia commitment for quality education globally. @idrisjusoh@MSUCollege@FeldaLKTP@DrNorainiAhmad
He/she has a diploma/degree/master/berpendidikan tapi menganggur. Bukan salah ilmu dia, tapi rezeki Allah tak turunkan lagi. Jagalah mulut, nampak macam angkuh sangat bila ada attitude macam tu. Just be grateful what you have now, sebelum Allah tarik nikmat tu doakan baik2 🤲🏻
Great news! Art & Design at @MSUMalaysia is #1 in Malaysia!
We’ve been recognised in the QS World University Rankings by Subject 2021 as one of the top places globally to be creative & innovative – and has seen a notable rise in art and design. @DrNorainiAhmad@MSUcollege
During this COVID-19 pandemic, studying on you own can be tough at times; here are 7 tips to share with you.
Stay safe, stay healthy and stay positive.
#MsuPenang#MSUmalaysia
Camna nak bagi public speaking/presentation kita on point?
Tired of using "so basically" in every sentence?
I've been there too.
So basically, ini ayat-ayat yang kita boleh guna instead:
This week I spoke about effective communication, discussed campus SDG projects & welcomed new students @MSUmalaysia - all virtually. Nothing beats face to face - the reciprocal effect, absolutely fulfilling.
Aku tak pasti orang lain. Aku dah mula muak dengan meeting, aktiviti, kerja secara online. Sepanjang hari online.
Aku dulu guna media sosial sebagai escapism dari dunia material. Tapi sekarang media sosial dah ambil alih sebagai dunia baru.
Sekarang dunia material jadi escapism
A relationship means you come together to make each other better. Support each other. Build each other. Believe in each other. Be their peace, not their problem. ❤
Bad days don’t last. Ada masa kalau kita sedih, kita kena biarkan diri kita sedih. Just cry your heart out. Tapi utk hari hari yg mendatang, kita kena cari kekuatan kita sikit sikit utk bangun. Sebab orang yg boleh tolong kita utk bangun adalah diri kita sendiri.