Okey since this pandemic semua org terjejas dgn pendapatan, u guys can dm me for free rt service but I’ll rt it as long as u follow me. This’s bcs I wanna help each of u so that ur followers and my followers could see all the products/services/anything to shop okey stay safe ❤️
Hiii Assalamualaikum sis ada buat FREE RT so sesiapa yang nak sis tolong rt apa2 especially acc business just dm/mention ok😉 and anyone yg cari barang u can follow or just scroll my tl 🥰
[Educational Purpose], TW: JULE‼️
Dear ibu-ibu/calon ibu-ibu, tolong jangan pernah kaya gini ya!
Si "J" ini terang-terangan ngasih liptint ke balitanya saat mau pergi, ya jelas karena bayinya ga ngerti apa-apa dia cuma bisa ngemut-mutan dan ngira itu permen??
+Disemprotin parfum dewasa pula haduhh
Korang tolong sis tinggal sejam je lagi. Sis perlukan meja study utk sem depan 🙏🏻 semoga korang dimudahkan urusan dan dimurahkan rezekii 🤲🏻
https://t.co/zA3xzcC8m2
@0506delight This is too easy. I propose we do IC verification. Foreign students in Malaysia and people with VALID VISA to stay in Malaysia have a card issued by JPN. they too can do verification. So no excuse
@khairulaming Kebarangkalian nak dapat tu memang 0.0000000000001% jee. Yang terpilih tuu mungkin berkat doa2 yang tak pernah terlintas pun yang Allah makbulkan
Jangan hiraukan dia azpaa, amalan baik memang patut dibangga. Takkan lah nak bangga amalan maksiat pulak😭😭 apalah dia tuu🙂↔️🤦🏻♀️ tahniah azpaaa, so proud of u🥹🎉
Takpa sekali sekala kongsi benda yang baik di bulan yang mulia ni. Achievement yang mungkin boleh ajak orang untuk buat sekali.
We never know maybe someone akan terdetik hatinya untuk melakukan pekara yang sama. Itu lagi baik daripada bersangka buruk. Fikir yang baik baik je okay ? Selamat hari raya Mr Syed ☺️
Exclusively SOLD 💯 Thank you Nurin atas kepercayaan diberi. Berjaya memiliki Perodua Myvi 1.5 H Cranberry Red. Beli kereta thru online sahaja tak tengok kereta. Kalau korang mencari kereta Myvi boleh click link dibawah kita guide A-Z 🤝
https://t.co/DIPRqolqf0
Deliver of the day. Tahniah diucapkan brother Ilyas kita atas penerimaan kereta Myvi 1.5 Advance 🫡 Fast delivery & fast stock untuk Myvi full specs ni. Member time study dulu, thank u support yas 🤝 Tak sampai sebulan dah terima kereta.
https://t.co/DIPRqolqf0
Ada dua sebab kentut faraj:
1. Yang membatalkan wudhu
2. Tak batal wudhu
Sebelum tu kita kena tahu, faraj wanita ada banyak lapisan yang boleh memerangkap udara dan air. Sekiranya wanita tak lap kemaluan sehingga kering selepas membuang air kecil/besar, maka air boleh terperangkap di kawasan-kawasan tersebut.
Terkadang ia boleh terasa seperti berbuih. Ada masa terasa seperti air mengalir tetapi bukan air kencing, dan ada masa rasa seperti angin keluar.
Jadi, bila kita buat pergerakan ketika solat, air yang terpisah tadi boleh bersatu dan buat kita rasa seperti semua dia atas.
Adakah ia normal?
Ya normal. Kekerapan berlakunya kentut faraj berbeza bergantung pada faktor umur, kekuatan otot pelvis, juga sama ada kahwin atau belum.
Adakah ia membatalkan wudhu?
Tidak. Ia tak membatalkan solat dan tak membatalkan wudhu. Ini disebabkan ia hanyalah benda luar yang terperangkap di kawasan faraj.
Makanakala kentut yang membatalkan wudhu pula ialah kentut yang disebabkan oleh udara dari usus. Ni penyakit.
Prof. Emiretus Dr. Mohd Ismail Tambi menjelaskan, bahawa rongga faraj dan rongga usus besar hanya terpisah oleh dinding. Jika dinding ni tak kuat atau wanita ada penyakit tertentu, maka rongga faraj boleh terjerlus ke usus atau usus boleh terjerlus ke dalam rongga faraj. Maka, bila wanita melepaskan udara dari usus, angin yang sepatutnya keluar melalui dubur, boleh keluar melalui faraj.
Justifikasinya, jika rasa sakit atau darah semasa kentut faraj, maka kena segera jumpa doktor. Dan kentut ini membatalkan wudhu.
Namun, wanita yang menderitainya dapat rukhsah (keringanan).
Wallahua'lam. Semoga jelas.
Kalau jumpa katak comel ni dekat Sogo Kuala Lumpur, jom la kita bantu dia. Dia tengah kumpul duit jaga keluarga dia OKU. Aku gunakan platform yang ada ni untuk sebarkan 🥺
Sempena bulan kemerdekaan ni, Perodua ada Rebate untuk model Ativa dan Aruz 🤩 For those yang mencari kereta baru boleh hubungi saya Certified Sales Advisor Perodua 🔝 InshaAllah kita bagi service tiptop 🤝 Click link for whatsapp 👇🏻
https://t.co/DIPRqolqf0
@twtbiy Ex wife dia dah kata yg diorang tak pernah threes****. Wife dia kata hampir2. Bo bo lah nyo ghoyak benda hok bini mu sebut sekali duo nyo. Mu sebut lah isu lain. Sumpah laknatlah kato mu dok nnipu bini mu kato mu ni single tapi sebenarnya mu doh nnikoh. Ho sumpah laknat hok tu.
@twtbiy Dia ngaku sumpah yg dia tak pernah 3some, mandi skali dgn bini2. Memang lah betul..dah bini2 dia cakap
1. Hampir nak 3some
2. Suh bini2 mandi lanjey, laki duk tepi tengok bini2 mandi.
Cuba dia sumpah hat point no 2 atas ni. Berani tak?