Tgh print nk bg kat PPR sbb ada family dh mengadu. Benda ni nampak kecil, Beli magnet? *8 x 4 anak = 32, sekampit beras. Hilang beli lagi. hilang beli lagi.
Marhaen ni biasa hadap je apa arahan, struggle cari duit demi anak2. Korang bila dah ada jwtn ada RM32 minum Starbuck.
Interviewer "Awak ada apa-apa soalan nak tanya ke?"
Kalau korang jawab:
"Saya tak ada soalan"
"Apa sebenarnya tugas untuk jawatan ni?"
"Saya dapat kerja ke?"
Confirm akan meninggalkan impression yang buruk.
Berikut adalah contoh soalan yang lebih baik untuk ditanya.
Taktik Scam terbaru daripada @ShopeeMY Seller
Barang order: Lampu pagar RM100
Barang sampai: travel plug RM2
Macamana dia scam?
1) Kita order barang A (mahal)
2) Dia hantar barang B (murah)
3) Bila kita mintak refund kat shopee app, kita wajib return barang dulu
cont..
Sakit hati, nampak desperate sangat ni!
Takde 🙅♂️🚫 CoComelon lepas ni.
Jelas karakter budak tu lelaki kot,
Tapi dipakaikan crown, tutu skirt menari² macam budak perempuan dan galakkan supaya jadi diri sendiri.
Lepas tu parents dua dua g** konon² railah anak lelaki tu, galakkan buat apa yang minat walaupun benda tu bercanggah dengan fitrah jantina.
Bagi mereka,
" Train them while they are young,"
Dan siap lirik lagu sebut
" Think about all the things you like to do, just be you"
Scene ni 100% menjijikan!
Stoplah bagi anak² tengok.
Allah dah letakkan fitrah yang baik dan sempurna, tapi mereka tetap jugak degil nak langgar hukum
Nak normalisasi jugak benda yang jauh dari batas kehidupan manusia normal ni.
Awal² jugak nak suntik jarum untuk ajar benda tak betul ni untuk anak² kecil kita.
Semoga Allah pelihara anak² kita.
FB Hanis Athirah Rosli
first time guna credit card, so nak kena bayar yang mana satu eh utk elakkan rekod ccris tak cantik?
Statement balance atau bayar minimum pay dah memadai? Tolong kawan please.
Today,
1. Eat 2 eggs
2. Sleep 6-9 hrs
3. Take a walk in nature
4. Eat at least 1 fruit
5. Climb stairs, avoid the lift
6. Drink 2-3 litres of water
7. Get 30 mins of sunlight
8. Don't take things personally
9. Spend quality time with family or friends
Repost: for others.
Kadang ada soalan yang tidak perlu ditanya tapi hanya perlu dirasa.
Engkau kenal diri kau lebih, so know your self worth.
Sayang diri sebelum sayang orang lain.
Insecurities kill relationship.
Adik, ada sebab why hes with you in the car, if he wants it, he can do it already
Loss of use - Please Know Your Rights, Hak Anda Bila Kemalangan..
Mungkin ramai yg tak tahu bile kita dilanggar dari belakang dan dibuktikan tidak bersalah melalui siasatan polis, kita boleh claim Loss of use ( sebab kita tiada kenderaan untuk kegunaan harian..
Thread 👇
Lari topik.
Jika anda termasuk dalam 40,000 pengguna Perodua Axia, Bezza, Myvi, Ativa dan Alza yang mengalami kebocoran penapis minyak, boleh buat tuntutan waranti.
Perodua akan menukar kepada penapis baru termasuklah servis penukaran minyak enjin tanpa sebarang kos.
Sebarkan!
Macam mana nak hilangkan watermark kat cermin kereta? Aku ada buat sikit research cara terbaik dan selamat untuk hilangkan watermark yang mengganggu penglihatan waktu hujan lebat. 10 minit je siap.
From this: To this: