📄 20 studies that Internal Medicine Residents should read in the first year 👇
1/ 🏃♀️ RACE II trial: Lenient resting HR < 110 was non-inferior to a strict HR < 80 in patients with atrial fibrillation.
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Easy stuff, for #medicine residents!
45/♀️/admitted w/ shock to the ICU 😲
#Hematology gets 📞 for an abnormal CBC (No smear so he's 😞😭)
O/e: extremities cold
No BP 😭😭
No organomegaly
This is the CBC 👇🏻
What do you expect to find on the peripheral smear ??
#MedTwitter
Are you curious about the use of ultrasound imaging for #hernia identification? Our latest 5MS provides a step-by-step guide on how to perform an #ultrasound scan to detect femoral/inguinal hernias with accuracy and confidence!
https://t.co/3EwpB4SNzt
#FOAMed#MedEd#FOAMus
We can’t wait! Student participants will attend their STUC-program of choice (basic/advanced) and join the main congress as well. Tutors come from all over the world to teach you (>50% hands on!) and OF COURSE, there will be a nice evening event for all of us 💃 Who will join us?
@dmtecc@Herzspitze@HDstabil Also für mich würd ich das so zsmfassen: Hypothyr.: TSH sensitiver und eig Hauptparameter zur Beurteilung, benötigt aber bei Auffälligkeiten und best. Sit. fT4 zur umfassenden Beurteilung. fT3 eher für Hyperthy. relevant.
@dmtecc@Herzspitze@HDstabil Lothar Thomas sagt dazu in Labor und Diagnose 2020:
Bei amb Pat und Klinikpat. ohne schwere Allg. erkr. kann SDstatus akkurat durch die Bestimmung des TSH im Serum festgestellt werden. Zustzl Bestimmg. zur Beurteilung der SD Fkt wie FT4 sind nur erforderl., wenn TSH abnormal ist
Endlich ist es soweit: Wir laden euch ein, im Juni nach Tübingen zu kommen! 👊🏼🧳 Wer Bock auf #POCUS, entzückende Menschen aus ganz D & ein Wochenende mit wenig Schlaf hat, sollte sich schnell anmelden!
1/THREAD
Ever wonder why fluoroquinolones increase the risk of tendon rupture?
It seems so random that a whole class of antibiotics could cause tendon injuries, but the risk is real.
#medtwitter#tweetorial